بهترین زمان تعویض صفحه کلاچ

صفحه کلاچ در خودرو یکی از قطعات مصرفی در خودرو به حساب می آید که هر چند مدت یک بار باید آن را تعویض کرد. البته قانونی مشخصی برای زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ نیست.

زمان تعویض صفحه کلاچ در هر خودرویی متفاوت است،  اما نکته ای که در اینجا اهمیت زیادی دارد این است که کلاچ و ترمز گرفتن های پی درپی در ترافیک و خیابان های شهر موجب کاهش عمر دیسک و صفحه کلاچ می شود. بنابراین خودرو هایی که بیشترین رفت و آمد را در خیابان های شهری دارند، بیشتر نیاز به تعویض صفحه کلاچ پیدا خواهند کرد. تعویض کلاچ یکی از خدمات امداد خودرو هیوندای عاملیت مجاز 1190 بوده که برای انواع خودرو های وارداتی در محل و تعمیرگاه انجام می شود.

تعویض صفحه کلاچ

نحوه تشخیص زمان تعویض صفحه کلاچ

اما اینکه چطور می توان متوجه شد که صفحه کلاچ خودرو نیاز به تعمیر یا تعویض دارد همواره سوال صاحبان خودرو می باشد. زمانی که صفحه کلاچ نیاز به تعویض دارد شما با مشکلاتی در خودرو خود مواجه خواهید شد که عبارت اند از:

سفت شدن پدال صفحه کلاچ

در زمان رانندگی اگر پدال صفحه کلاچ سفت و غیر منعطف شود به دلیل این است که حالت ارتجاعی و فنری پدال از بین رفته است، بنابراین زمان مناسب تعویض آن فرا رسیده است.

صدای دنده و پرش پا

اگر  دنده سر و صدای زیادی داشته باشد و یا اینکه در هر بار رها کردن پدال صفحه کلاچ، پای شما سریع به طرف عقب پرتاپ می شود در این موقع هم زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ است.

عدم وجود ارتباط مناسب بین سرعت و دور موتور

در طول زمان استفاده از خودرو، صفحه کلاچ به طور طبیعی دچار تخریب و استهلاک می شود. در این زمان نیز ارتباط مناسبی بین سرعت و دور موتور وجود نخواهد داشت که همین امر نشان می دهد که زمان مناسب تعویض فرا رسیده است.

سخت شدن تعویض دنده

جا نرفتن دنده یا به عبارتی سخت شدن تعویض دنده یکی از نشانه های زمان تعویض است.

لرزیدن خودرو در زمان شروع حرکت

زمانی که خودرو شروع به حرکت می کند اگر با رها کردن صفحه کلاچ متوجه لرزیدن خودرو شدید، یعنی باید صفحه کلاچ را تعویض کنید.

خاموش نشدن خودرو

اگرخودرو را بر روی دنده دو قرار می دهید  و رها می کنید و همچنان خودرو خاموش نمی شود این نشان دهنده این است که زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ است.

امداد خودرو بی ام و

تعویض صفحه کلاچ چقدر  طول می کشد؟

تعویض صفحه کلاچ خودرو در ابتدا بستگی به نوع خودرو شما دارد. اما می توان به طور کلی حدود 2 تا 6 ساعت زمان تعویض آن را در نظر گرفت، به همین منظور بسیاری از رانندگان صبح خودرو خود را به تعمیرگاه می برند و پایان همان روز خودرو خود را تحویل می گیرند.

البته بسته به نوع وسیلقه نقلیه شما این امر ممکن است متغییر باشد. به طور مثال  تعویض صفحه کلاچ خودرو های دیفرانسیل در زمان کمتری انجام می شود. بنابراین اگر بخواهید تخمین دقیقی از مدت زمان تعویض صفحه کلاچ  داشته باشید، بهتر است با تعمیرکار خودرو صحبت کنید. تعمیرکار نیز با توجه به خودرو شما و نشانه هایی که شما از آسیب صفحه کلاچ برای او بازگو می کنید می تواند زمان تقریبی را برای شما اعلام کند.

نکات مهم در مورد صفحه کلاچ

در مورد زمان مناسب برای تعویض صفحه کلاچ لازم است تا به موارد زیر دقت کنید:

توجه به نوع رانندگی و مسیرها برای تعویض صفحه کلاچ

همان طور که بیان کردیم با ترمزهای پی در پی، صفحه کلاچ دچار تخریب و استهلاک خواهد شد. البته خودرو هایی که بیشتر در مسیرهای شهری تردد دارند به طور مداوم از ترمز و صفحه کلاچ استفاده می کنند، به همین دلیل بیشتر در معرض تخریب صفحه کلاچ خواهند بود. همچنین رانندگانی که در جاده های برون شهری کار می کنند به طور مسلم درگیر ترافیک نیستند و در نتیجه نیاز به گرفتن مدام ترمز و صفحه کلاچ نیستند و به همین خاطر کمتر به تعویض صفحه کلاچ نیاز دارند.

همانطور که گفته شد قانون خاصی برای زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ نیست که البته زمان تعویض آن به عوامل مختلفی ازجمله نوع خودرو بستگی دارد. اما به طور معمول خودرو های ایرانی در نزدیکی های 45 هزار کیلومتر دیگر نیاز به تعویض صفحه کلاچ دارند.

تعویض صفحه کلاچ توسط مکانیک های حرفه ای

از نکات کلیدی دیگر در رابطه با تعویض صفحه کلاچ این است که این کار باید اصولی و با در نظر گرفتن نکات مربوط به تعویض صفحه کلاچ انجام شود. مکانیک های حرفه ای با دیدن خودرو ونشانه هایی که شما برای آن ها بازگو می کنید زمان مشخصی را برای تعویض صفحه کلاچ به شما می گویند.

البته در زمان تعویض صفحه کلاچ نباید به دنبال تعویض لنت روی دیسک نیز باشید و از این ترفند استفاده کنید چرا که بکار بردن این ترفندها موقتی خواهد بود و هزینه های زیادی را برای شما به وجود می آورد. برای تعویض این قسمت در خودروهای تویوتا، می توانید از خدمات امداد خودرو تویوتا عاملیت مجاز 1190 استفاده کنید.

نکوبیدن دیسک و صفحه کلاچ

یکی از نکات مهم و البته ضروری این است که نباید دیسک و صفحه کلاچ را کوبید. برخی از رانندگان برای اینکه پرداخت هزینه تعویض دیسک را به عقب بیندازند و زمان تعویض این قطعه را به زمان دیگری موکول کنند تلاش می کنند که با کارهای پیش پا افتاده از جمله کوبیدن دیسک و صفحه کلاچ آن را راه بیندازند اما غافل از اینکه این اقدام آن ها موجب بروز مشکلات جدی تر در خودرو خواهد شد.

سخن پایانی زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ

زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ بستگی به نوع خودرو ها متفاوت است که البته باید در استفاد از کلاچ  رفتار درستی داشته باشید و فشاری زیادی بر روی صفحه کلاچ وارد نکنید. شناخت زمان تعویض صفحه کلاچ و نشانه هایی که خبر از تعویض صفحه کلاچ را به شما می گویند را دست کم نگیرید و به آن ها توجه داشته باشید. صفحه کلاچ در خودرو یکی از قطعات مصرفی در خودرو به حساب می آید که هر چند مدت یک بار باید آن را تعویض کرد.

استفاده درست از صفحه کلاچ موجب می شود که زمان بیشتری برای تعویض آن داشته باشید. امداد خودرو بنز عاملیت مجاز 1190 ارائه دهنده تخصصی خدمات امداد خودرو چانگان، امداد خودرو بی وای دی، امداد خودرو کیا، امداد خودرو لکسوس، امداد خودرو هایما و … سایر خودروهای وارداتی است. در صورتی که به تعمیر در محل نیاز داشتید، با شماره امداد خودرو عاملیت مجاز 1190 تماس بگیرید.

سوالات متداول زمان مناسب تعویض صفحه کلاچ

آیا مطلع شدن از زمان تعویض صفحه کلاچ برای ما سود دارد؟

بله، به این دلیل که از آسیب های بیشتر به خودرو جلوگیری می شود و البته متحمل هزینه های اضافه تر نیز نخواهید بود.

آیا خشک شدن دنده با تعویض صفحه کلاچ در ارتباط است؟

بله، اگر در طول زمان با علائمی همچون سخت جا رفتن دنده یا خشک شدن دنده مواجه شدید باید برای تعویض صفحه کلاچ به تعمیرکار مراجعه کنید.

زمان عویض صفحه کلاچ به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از مهمترین مواردی که زمان تعویض صفحه کلاچ به آن بستگی دارد در واقع نوع خودرو است. بنابراین با توجه به نوع خودرو و همچنین نشانه هایی که  شما در طول رانندگی با آن مواجه بودید تعمیر کار مدت زمان مشخصی را برای  تعمیر خودرو به شما اعلام می کند تا بعد از این زمان مشخص بتوانید خودرو خود را تحویل بگیرید.

آدرس: تهران، بزرگراه چمران، ورودی هتل استقلال، مجتمع خودرویی بلک استار، اتوکلینیک مجید عاملیت مجاز 1190

شماره تماس: 09124755755 – 02188107147

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

دیگر خدمات ما

به دنبال خدمات صادقانه و قابل اعتماد هستید؟

بهترین عاملیت مجاز

شمال شهر تهران

امروز با کارشناسان ما تماس بگیرید و همین امروز خودرو خود را پذیرش کنید.

همین حالا با ما تماس بگیرید

02122819947

آدرس:تهران-هتل استقلال

تعمیرگاه مجاز هیوندا تویوتا 1190

اکنون با ما تماس بگیرید

02122819947 / 09124755755

پشتیبانی 24 ساعته

تماس با امداد خودرو